poniedziałek, 16 marca 2015

Pałac w Jakubowie


Lubię tu wracać... był to jeden z pierwszych obiektów, który odwiedziłam z aparatem w dłoni, zrobił na mnie spore wrażenie, zwłaszcza baszty które, zdawać by się mogło, niczym wartownicy strzegą resztek pałacu. Na jednym ze zdjęć oficyna znajdująca się tuż przy pałacu, co istotne... zamieszkała po dziś dzień. Kolejne zdjęcie-ciekawostka na którą natknęłam się w pałacowym parku, nie mam pojęcia jak metalowe elementy roweru stały się nierozłączną częścią starego drzewa ale wygląda to dość intrygująco. 

"W 1 połowie XVI wieku dla rodziny von Unwürde został wzniesiony dwór z kamienia i cegły W późniejszym okresie dokonano jego przebudowany dla rodu von Kreckwitz, a około 1850 roku w stylu neogotyku dla rodziny von Richter. Do zakończenia II wojny światowej kilkakrotnie zmieniali się jeszcze jego właściciele a byli to rodzina Bomsdorff, hrabia Kayserlingk i hrabina Stolberg oraz Henckel von Donnermarck. 11 lutego 1945 roku w czasie ofensywy wojsk radzieckich opanowano wioskę a pałac splądrowano i w kilka dni później spalono. Dziś to malownicza ruina usytuowana w krajobrazowym parku (powstałym na przełomie XVIII i XIX wieku) z charakterystycznymi cylindrycznymi basztami w narożnikach od strony północnej."







Więcej zdjęć na moim fanpage Fotografia Dokumentalna - Wioletta Kozłowska

10 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawe miejsce. Ładne zdjecia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Do Jakubowa mam zaledwie kilkanaście kilometrów, często tam bywam, pałac mimo iż zrujnowany, zachował swój urok :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Dobry wybór fotek z całego albumu :) Pierwsza naj niezmiennie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie, z tym wyborem to rzeczywiście... z reguły jest lekki problem ;) Pozdrawiam :)))

      Usuń
  3. Wioletko jestem jak zwykle pod wrażeniem Twoich zdjęć. Z przyjemnością i tutaj będę oglądać Twoje galerie. Pozdrawiam już prawie wiosennie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, cieszy fakt, że Ci się podobają :) Na Twoich zdjęciach wiosna niemalże przez cały rok, dlatego baaardzo je lubię :))) Przyznam Ci się szczerze... nie cierpię zimy ;) Pozdrawiam ciepło :)))

      Usuń
  4. To musiał być piękny pałac...aż żal serce ściska, że popada w coraz większą ruinę :( p.s fajny rowerowy akcent na ostatnim zdjęciu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, był piękny, archiwalne zdjęcia można znaleźć w sieci, trudno uwierzyć że został doprowadzony do takiej ruiny... Jakubów odwiedzam dość regularnie a rowerowy akcent wpadł mi w oko dopiero podczas ostatniego pobytu ;)...

      Usuń
  5. Właśnie tam nie dotarłam. W Jakubowie byłam w okolicach kościoła i źródełka. I po parku trochę pochodziłam. Ale to było dawno temu :) Muszę wrócić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, teraz park wokół pałacu jest pięknie wysprzątany i wykoszony i porobione piękne alejki, ławeczki... warto na pewno się wybrać :)

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz ...
Moderowanie komentarzy jest włączone.