piątek, 5 grudnia 2014

Zespół szpitalny św. Doroty w Żaganiu


"Dziewiętnastowieczny kompleks szpitala św. Doroty składa się z kościoła św. Krzyża, kapliczki Loterańskiej, właściwej siedziby szpitala z kaplicą św. Doroty oraz zbudowanych później kilku budynków dodatkowych, z których wyróżnia się tzw. Dom Marii usytuowany przy ulicy Żelaznej. Autorem projektu szpitala był nadworny architekt księżnej żagańskiej Doroty Tallevrand - Leonard Dorst Schatzberg. Budowla utrzymana jest w ulubionym stylu chlebodawczyni projektanta, gotyku."





Więcej zdjęć na moim fanpage Fotografia Dokumentalna - Wioletta Kozłowska

8 komentarzy:

  1. Piękne miejsce, bardzo klimatyczne zdjęcia, które jakoś dziwnie wywarły na mnie wrażenie i żal, że to miejsce niszczeje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny, miejsce jest wyjątkowe przede wszystkim pod względem architektonicznym, mnóstwo pięknych detali, sklepienia... można spędzić tam całe godziny i wciąż czuje się niedosyt. Niestety właśnie... niszczeje, wdzierająca się wilgoć zbiera swoje żniwo...

      Usuń
  2. Super miejsce, wspaniałe i klimatyczne zdjęcia. Pełne głębi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miejsce rzeczywiście jest wyjątkowo klimatyczne, aktualnie jest remontowane :) Dziękuję za odwiedziny i opinię, pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Niesamowite! Chodziło by się godzinami z aparatem. Coś dla mnie, zdecydowanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, tam dzieje się remont. Odwiedziłam to miejsce ponownie i naprawdę wiele zmieniło się na lepsze i faktycznie... spędziłam tu kilka dobrych godzin a i tam czułam niedosyt, magiczne miejsce :))

      Usuń
  4. Kilka lat pracowałem w administracji PSM I i II st w Żaganiu. Moim głównym zadaniem postawionym przez pierwszego szefa Stanisława Piniutę i kontynuowane przez obecnego dyrektora Huberta Dziedzica było organizowanie wsparcia finansowego (głównie projekty dofinansowywane przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego). Intelektualnie były to jedne z najlepszych lat mojego życia zawodowego. Dzis z pełna odpowiedzialnością mogę stwierdzić, że z chwilą uruchomienia w byłych obiektach szpitala Doroty Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st, będzie to jedna z najpiękniejszych szkół artystycznych w Europie, bo co do tego, że w Polsce nie mam najmniejszych wątpliwości. Warte było 16 - letnie poświęcenie całego zespołu ludzi, którzy od chwili przejęcia obiektów wierzyli w szczęśliwe zakończenie. Maciej Szafrański

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jedno z piękniejszych miejsc jakie udało mi się odwiedzić i w pełni zgadzam się z Pana opinią, ten obiekt jest wyjątkowy, ma niesamowity klimat i ogromny potencjał... tym bardziej cieszy fakt, że potencjał ten zostanie wykorzystany. Dziękuję za odwiedziny i opinię, pozdrawiam ciepło :)

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz ...
Moderowanie komentarzy jest włączone.